Linda Lepelaars

IN HET NIEUWS: Slimme ondernemers denken ook aan de online locatie

Een succesvol vastgoedproject wordt gekenmerkt door drie belangrijke punten; Locatie, Locatie en Locatie. Volgens de Online Bedrijfsmakelaar is echter de Online Locatie net zo belangrijk.

Investeren in een goede online presentatie is bij woningen al gebruikelijk, op de zakelijke vastgoedmarkt is dat echter nog niet het geval. “In vergelijking met de woningmakelaardij heeft de bedrijfsmakelaardij de laatste jaren stilgestaan. Het verhuren of verkopen van een zakelijk pand gebeurt nog steeds op de traditionele manier middels een bord, een advertentie in een regionaal huis aan huisblad en een vermelding op de website”, aldus Rob Lommers. Met de Online Bedrijfsmakelaar speelt Rob Lommers samen met Jochem Kwinten in op deze veranderende manier van het verhuren en verkopen van zakelijk vastgoed.

Kwinten schets dat de Online Bedrijfsmakelaar het verhuur- of verkoopproces aanzienlijk kan versnellen. “Wij verzorgen een optimale presentatie met fotografie, goed vindbare aanbiedingsteksten en onderscheidende brochures. Bovendien plaatsen wij het pand op de grootste aanbodsites van Nederland, waaronder Funda in Business, waardoor 95% van de doelgroep bereikt wordt. Om de inactieve zoeker, de ondernemer met een zoekvraag in het achterhoofd, te activeren gebruiken wij bovendien Social Media campagnes om het pand extra onder de aandacht te brengen”, aldus Kwinten.

Zelf noemen ze het een kentering op de vastgoedmarkt en een breuk met de tradities. Naast een optimale online presentatie onderscheidt de Online Bedrijfsmakelaar zich ook vanwege de actieve rol van de vastgoedeigenaar. Bij de Online Bedrijfsmakelaar verzorgt de eigenaar zelf de bezichtigingen en onderhandelingen terwijl hij op alle andere aspecten wordt ondersteund door een NVM- Bedrijfsmakelaar. Lommers zegt te weten dat eigenaren het belangrijk vinden om actief betrokken te worden. “Eigenaren hebben over het algemeen meer kennis van het pand dan een bedrijfsmakelaar waardoor zij uitstekend de bezichtiging zelf kunnen verzorgen. Daarnaast willen zij graag een goed beeld krijgen van de onderneming die hun pand gaat gebruiken”

Door deze actieve rol van de eigenaar rekent de Online Bedrijfsmakelaar een standaard tarief van slechts € 995,- euro. Kwinten noemt dit tarief zeer aantrekkelijk, vergeleken met de traditionele bedrijfsmakelaardij. “ Over het algemeen rekenen zij een paar honderd euro aan opstartkosten en een fors courtagetarief van 16% van de jaarhuur bij verhuur en 1,75% van de koopprijs bij verkoop. Wij zijn niet afhankelijk van courtages, sturen achteraf geen rekeningen en komen niet met verrassingen”, claimt Kwinten.

Sinds vorig jaar opereert de Online Bedrijfsmakelaar vanuit Eersel en heeft inmiddels meer dan 325 panden in portefeuille door heel Nederland. Zo heeft de Online Bedrijfsmakelaar aangetoond dat het concept is omarmd door slimme ondernemers die optimaal resultaat willen bereiken, maar zelf de regie in handen willen houden.

Financieel-Dagblad-Online_Bedrijfsmakelaar

 

Linda Lepelaars

Linda Lepelaars

Linda is de laatste jaren actief geweest bij een grote financiële dienstverlener. Zij is het aanspreekpunt voor al uw uiteenlopende vastgoed- en financieringsvraagstukken.