Bedrijfslocaties online presenteren

Linda Lepelaars

Bedrijfslocaties online presenteren

Om leegstaande kantoorruimte online te verhuren is presentatie ontzettend belangrijk. Niet alleen op je eigen website, maar ook op andere online verhuur platformen. Waar je precies op moet letten? In dit artikel vind je 4 tips voor een betere online presentatie voor je bedrijfspand.

1. Denk na over video

Huurders willen zich kunnen voorstellen hoe het is om te werken op je locatie. Op internet komt video het meest in de buurt van de ervaring tijdens een bezichtiging. Een goede video rondleiding kan de bezoeker enthousiast maken om een bezichtiging in te plannen.

2. Hoge kwaliteit afbeeldingen

Een goede tweede zijn natuurlijk de afbeeldingen. Deze zorgen voor een goede eerste indruk. In de tekst vermelden dat het gaat om een inspirerende kantoorruimte, maar daar onduidelijke en slechte foto’s bij gebruiken doet afbreuk aan je geloofwaardigheid. Laat daarom je locatie door een professionele fotograaf op de plaat zetten.

3. Plaats de professionele afbeeldingen niet direct bij je vermelding

Je hebt de gloednieuwe afbeeldingen van je locatie zojuist van de fotograaf ontvangen? Enthousiast? Vooral niet direct online plaatsen. De kans is namelijk groot dat de fotograaf de afbeeldingen in een enorm groot formaat aanlevert. Dat is niet geschikt voor het internet. Grote afbeeldingen zorgen er namelijk voor dat de pagina erg traag zal laden. Iets dat je online presentatie niet ten goede zal komen. Verklein daarom eerst de afbeelding tot een acceptabel formaat.  Niet alleen de “fysieke grootte”, maar vooral ook de bestandsgrootte. Dat laatste kan je doen met bijvoorbeeld: JPEGmini.

4. Let op je presentatie in Google

Online presentatie van je vastgoedobjecten is niet alleen wat voor bezoekers direct zichtbaar is. Het presenteren van leegstaand vastgoed is ook belangrijk in Google. Gebruik je per locatie een pakkende titel en beschrijving? Belangrijk daarbij is dat zowel de titel als beschrijving per locatie uniek is. Anders is er sprake van duplicate content (dubbele content). En dat is niet goed voor je zoekmachine marketing.

Geschreven door Danny Verhoeven (Kantoorruimtevinden.nl)

Linda Lepelaars

Linda Lepelaars

Linda is de laatste jaren actief geweest bij een grote financiële dienstverlener. Zij is het aanspreekpunt voor al uw uiteenlopende vastgoed- en financieringsvraagstukken.